De eerste 2 dagen - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Hans Kooijman - WaarBenJij.nu De eerste 2 dagen - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Hans Kooijman - WaarBenJij.nu

De eerste 2 dagen

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

13 April 2023 | Spanje, San Sebastian

Gisteren om 8 uur van Rotterdam vertrokken met de Edam een ouwe schuit, oh sorry, met de Thalys naar Parijs, op tijd aangekomen op Gare du Nord, maar daar stond al aangegeven dat er voorbij Bordeaux sprake was van vandalisme en onderbreking van de reis naar Hendaye. Uiteindelijk kwamen we met een boemeltje om 20 u. in Hendaye aan, 3 uur later dan de bedoeling was.

Daarna een wandelingetje door Hendaye (Frankrijk) en Irun (Spanje) naar de eerste overnachting in de herberg Jakobi. Om 22.15 u ging het licht uit en vanmorgen om 6.30 u ging het weer aan. Na een geanimeerd ontbijt ging ieder zijnsweegs en ik dus ook. Ik heb vandaag bijna 26 km gelopen naar San Sebastian, daar overnacht ik dus ook, en we hebben net gegeten, we zijn enkele mede-pelgrims en ik na gezamenlijk een maaltijd te hebben bereid in de keuken van Down Town River (hostel).

Het was vandaag een pittige wandeling, grauw weer, veel regen, en wandelen over rotsige paden met veel losse stenen, veel hoogteverschillen, en kleine riviertjes op die paden door de regen. Maar het in het zicht krijgen van San Sebastian na 6,5 uur vergoed veel, al blijkt dat door het slechte weer niet uit de foto's.

Groet uit SanSeba.

• 13 April 2023 - 22:30

Kristel:

Nou, gelukkig heb je de poncho! En als je dit weer gehad hebt, dan voelt dat zonnetje straks extra lekker op je rug. Veel plezier met de tocht naar Zarautz en verder [e-1f60d][e-1f618]

• 13 April 2023 - 22:40

Marjan:

Goede reis verder! Geniet van al het moois!

x

• 13 April 2023 - 22:42

José :

Dat was een heftige eerste dag maar de eerste 26 km heb je in de pocket [e-1f4aa].

Liefs

• 14 April 2023 - 06:00

Hanneke :

Zo dat was een pittige 26 km!! Op naar de volgende ….!

• 14 April 2023 - 06:52

Josine Kooijman:

Morning! Lekker geslapen? Wow wat een slechte en natte paden zeg, hoop dat het weer opknapt, met de zon ziet alles er vrolijker en beter uit [e-1f31e]!

Tot de volgende.

Liefs Jo

• 14 April 2023 - 14:21

Koos :

Hola Hans,

Een goed begin is het halve werk zal ik maar zeggen.!!

Veel slechter zal het toch niet worden.??!!

Groeten van ons.!!