Het weer - Reisverslag uit La Caridad, Spanje van Hans Kooijman - WaarBenJij.nu Het weer - Reisverslag uit La Caridad, Spanje van Hans Kooijman - WaarBenJij.nu

Het weer

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

05 September 2024 | Spanje, La Caridad

Het weer in Asturië doet nu aan Nederland denken: wisselvallig, het is overheersend somber, het regent bij tijd en wijlen, en als het opknapt is het al gauw weer zweten.

La Caridad is wss de laatste pleisterplaats die ik aandoe in Asturië, het ligt niet ver van de grens met de volgende Regio Galicië. Die overgang zal gevolgen hebben voor verandering van de beelden die op mijn netvlies gaan verschijnen, maar daarover volgende keer meer.

Tijdens één van de afgelopen dagen liep ik in gezelschap van een Spaans stel en een Nederlander toen er een auto naast ons stopte en de chauffeur vroeg of hij een foto van ons mocht maken voor zijn persoonlijk archief. Wij keken elkaar aan en omdat er geen gevaar bestond dat er naaktfoto's op internet werden gepubliceerd gingen we akkoord. Hij heeft ook wel foto's voor ons gemaakt met onze telefoons.

Er zijn veel verschillende types die deelnemen aan de Camino. Zo heb ik een Nederlandse ontmoet die 's morgens om 5 u begint met lopen, die loopt dus een paar uur in het donker en ze vindt het niet erg als ze aanwijzingen mist waardoor ze verkeerd loopt. Ze gaat wel lekker op tijd naar bed, zo ca. 18 u.

• 05 September 2024 - 17:31

Jo En Fynn:

Hey pap,

Nou echt NL weer is tegenwoordig minimaal 25 graden hoor pffffff hahaha!

Ik zit nu op school met Fynn, we hebben een kennismakingsgesprek met zijn mentor, daarover later meer....

Je vliegt er doorheen, lekker genieten hoor. Het is de laatste keer dat je zonder ons weg mag [e-1f923]

Doeiiiiiiiiiiii [e-1f618]

• 05 September 2024 - 17:39

José :

Hoi Hans, tja het weer ……. Ik moet zeggen dat wij in het midden van het land mazzel hebben als het regent is het vooral in het oosten van het land en dan ook heftig. Ik heb vanmiddag weer heerlijk zitten relaxen in de tuin met een boek en natuurlijk onder de parasol. Ik hou de plaatsen waar je loopt ook bij op de kaart.

Zo leuk dat je steeds verschillende mensen ontmoet met jin verhalen.

Ben benieuwd naar het volgende verslag en de foto’s.

Veel loopplezier en kus xx

• 05 September 2024 - 18:14

Mary S:

Hoi Hans, je hebt de pas er wel in!

Leuk die ontmoetingen met verschillende mensen, inclusief de man die foto,s van jullie maakte...kijk maar uit met AI hahaha.

Je maakt me nieuwsgierig naar Galicië...kom maar door met je foto,s.

Veel succes en plezier! [e-1f44b][e-1f618]

• 05 September 2024 - 18:42

Hanneke:

Leuk verslag weer ome Hans! Fijn dat het allemaal goed gaat.. veel plezier en tot het volgende verslag! Liefs!

• 05 September 2024 - 18:42

Ger:

De reis gaat voorspoedig, geniet zoveel mogelijk. Ennuh waar zijn de foto’s [e-2753] [e-1f648][e-1f602][e-1f4aa][e-1f64b]‍[e-2642]️