Op weg naar Guernika - Reisverslag uit Zarra, Spanje van Hans Kooijman - WaarBenJij.nu Op weg naar Guernika - Reisverslag uit Zarra, Spanje van Hans Kooijman - WaarBenJij.nu

Op weg naar Guernika

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

17 April 2023 | Spanje, Zarra

Gisteren was een mooie dag, geen regen maar zonneschijn. De wandeling van Deba naar Markina was prachtig, alle peregrinos waren het er over eens dat dit tot dan toe de mooiste etappe was. De meeste wandelaars hebben overnacht in een oud klooster, vanmorgen om 8 uur moest iedereen weer weg zijn, dan gaat het klooster op slot tot 's middags ca. 16 u.

In een koffietentje met anderen ontbeten, lekkere koffie en brood met tortilla (met aardappel en courgette) voor wel € 3,90.

In het klooster hadden we vernomen dat de herberg in Guernika gesloten is. Je ziet dan dat veel van de peregrinos naar hetzelfde vervangende adres gaan. Zo kom je elkaar steeds weer tegen onderweg. We zitten nu in Zarra. We hebben straks een gezamenlijk diner met Nederlanders en vooral Duitsers. En morgenochtend een ontbijt in de herberg.

Ik zal niet teveel foto's van landschappen plaatsen, die zijn zo mooi, maar met mijn telefooncamera krijg ik de diepte van die landschappen niet goed overgebracht.

Tot later.

• 17 April 2023 - 18:52

Marjan:

Wat mooi Oom Hans we genieten hier mee van uw reis!

• 17 April 2023 - 19:03

Hans Proper:

Fijn om te horen, dat het weer prettiger is. Uitkijken voor bombardementen in die omgeving. Gr, Hans

• 17 April 2023 - 19:25

Jacolien :

Prachtige natuurfoto’s ! Geniet ervan

• 17 April 2023 - 19:38

Kristel:

Prachtig!

• 17 April 2023 - 20:30

Ger:

Hi Ome Hans, de eerste dagen zat het niet echt mee met het weer, maar zoals ik nu lees ziet het er bij U stukken beter uit. Ik heb genoten van de foto’s en zie uit naar (veel) meer. Groeten, goeie reis verder en geniet ! Ger

• 17 April 2023 - 21:34

José :

Hoi Hans wat heerlijk dat de zon is gaan schijnen, dan ziet alles er toch veel leuker en mooier uit. Mooie foto’s [e-1f618]

Het contact met mede wandelaars is toch ook wel heel bijzonder.

Ben benieuwd naar het volgende verhaal.

veel plezier en liefs [e-1f48b]

• 18 April 2023 - 10:07

Steven:

Mooi hoor pa. Fijn dat het weer wat beter is! Genietse verder :) X

• 18 April 2023 - 16:21

Josine Kooijman:

Had je toch mijn telefoon mee moeten nemen, dan had je ons mooi de diepte in de landschapfoto's kunnen laten zien [e-1f61d]!

Tot de volgende [e-2763]️

Liefs Jo

• 19 April 2023 - 08:01

Margriet:

Wat is het daar prachtig Hans , geniet van de mooie omgeving en de mensen om je heen.

Stuur maar veel foto's.

Gr. Margriet

• 19 April 2023 - 12:48

Mary Sp... :):

Hi Hans, leuk om je zo te volgen op je bijzondere reis!

Je hebt inmiddels al heel wat km,s in de benen, maar je krijgt er ook wel iets voor terug: prachtige views!

Leuk dat er ook veel contact is onderling...met elkaar n maaltijd bereiden is verbinden in optima forma en lekker smaken doet het vast na weer n dag wandelen... [e-1f604]

Geniet van alles met volle teugen, de zon helpt je er nu bij. Goede reis verder, Hans! [e-1f44d][e-1f600][e-2600][e-1f617][e-1f6b6][e-1f618]

• 21 April 2023 - 19:37

Marlies En Piet.:

Hallo Hans, het is leuk om je via je verslagen te volgen en te lezen dat je het zo naar je zin heben geniet van de omgeving en het gezellig heb tijdens de gezamenlijke activiteiten met je mede wandelaars. Nog een voorspoedige voortzetting van je reis en veel liefs van ons.